“…az email marketinget sokan temetik, mert vannak divathullámok a marketingen belül is, amire sokan ráülnek, pedig rengeteg olyan eszköz van, amit jól lehet használni, de a legtöbben nem stratégiában gondolkoznak, hanem kiragadnak egy eszközt, hogy most mindenki ezt csinálja, csináljuk mi is…”
Levente térképészből lett selfmade marketinges, aki jelenleg az eOptika marketing menedzsere. A NATO katonai térképeinek szerkesztése után átképezte magát: megtanult aprópénzből vagy bizonyos formában ingyen tesztelni különböző marketing eszközöket, amiből ki tudott dolgozni olyan folyamatokat, amik segítségével gyorsabban és hatékonyan tudott dolgozni. Fontosnak tartja azt, hogy elsődlegesen azokat az adatainkat ismerjük meg, amikkel már eleve rendelkezünk, tehát saját small data világunkat hasznosítsuk mielőtt a drágább és bonyolultabb rendszerekre állunk át.
Fő területe az email marketing, tehát ha webáruházad van, akkor mindenképp hallgasd meg az előadását a B-DATA2 konferencián, hiszen rengeteg hasznos információt tartogathat számodra.
Min dolgozol most?
Ezt nem mondhatom el. :)
A nemzetközi terjeszkedésünk van folyamatban és ehhez kapcsolódva ugyan nem nekem jut a legtöbb projekt, de nyilván én is része vagyok, így vannak ezzel kapcsolatos feladataim, és persze az email marketing.
Mi motivál?
Szeretem ezt csinálni, élvezem azt, amikor látom, hogy akár jó, akár rossz eredménye van a munkának. A rossz eredmény is egy eredmény, csak akkor arra kell törekedni, hogy minél jobban minimalizálni tudd a veszteséget. Én azt szoktam mondani, ha kérdezik mivel foglalkozom, hogy viselkedéskutató vagyok. A vásárlók viselkedését és igényeit próbálom felmérni és ezekhez próbáljuk igazítani az ajánlatainkat, szolgáltatásunkat. Alapvetően tehát a saját sikerélményem motivál, hogy elégedett lehessek azzal, amit csinálok.
Mit szeretsz a munkádban?
Egy nagyon jó környezetben dolgozom, megfelelő támogatással, mind a fejlesztési idő tekintetében mind a beszerzési oldalról. Itt mindenki becsületesen, büszkén végzi a dolgát és ezzel teszi különlegessé ezt a céget. Szeretnem a változatosságot, van egy blogom marketing témában, és hobbi szinten egy kis webáruházam, valamint néha tanácsadással is foglalkozom. Ezek változatosságot visznek a szakmai életembe és szélesen tartják a látókörömet. Nem engedik, hogy „kontaktlencse vakságot” kapjak. :) Ezektől a más típusú feladatoktól hatákonyabban tudok helytállni a mindennapi munkámban. A játéktár hasonló, de mégis mások a kihívások.
Volt-e valami nagyon különleges eset a munkád során?
Igazából nem kéne különleges esetnek lennie egy marketinges életében, de én rendszeresen beszélgetek a vásárlóinkkal. Az adataink túrása közben bizonyos céllal keresem a választ, ilyenkor rendszeren futok bele olyan kérdésekbe, amiket nem tudok adatelemzéssel megmagyarázni, és ilyenkor jön az ügyfélinterjú – Sok esetben felhívom a vásárlót, megkérdezem tőle azt, amire éppen kíváncsi vagyok és az esetek többségében nagyon kellemes tapasztalatok jönnek. Még egy elégedetlennek tűnő ügyfél is egészen másképp reagál, ha kap egy ilyen telefonos megkeresést, mert látja, hogy azon dolgozunk, hogy megoldjuk a problémáját.
Elsődlegesen online marketinggel foglalkozom, de néha mégis van ilyen, amikor személyesen veszem fel a kapcsolatot a vásárlóinkkal, amit kimondottan szeretek.
Mit látsz a hazai viszonylatban?
Azt gondolom, hogy aki a magyar szabályozásokkal egy magyarországi kiélezett versenyben meg tudja állni a helyét, az meg fogja tudni állni a helyét külföldön is, csak sokan elfelejtenek kellő figyelmet fordítani a vonatkozó ország, kulturális és egyéb sajátosságaira. Sok mindenben eltérnek a tőlünk fejlettebb piacok, nem csak a vásárlók viselkedésében, hanem a rendelkezésre álló eszköztárban is, hogy mást ne mondjak Google Shopping. Itthon nincs még ha jól tudom, de tőlünk nyugatabbra már jó ideje használják. Kevés hazai ügynökségnek van professzionális szintű tapasztalata ezen a téren. Nem mindegy, hogy milyen versenyhelyzetből indulsz, vagy, hogy olyan partnerrel dolgozol aki önmaga is le van maradva a piachoz képest, vagy pedig olyannal aki erős ezen a területen.Ezt kevesen mérik fel megfelelően. Bárhova mész, – kis túlzással majdnem az összes ország nagyobb nálunk Európában – izgalmas kihívásokkal fogsz találkozni, nagyobb piacok, más trendek, más fogyasztói szokások.
Miről fogsz mesélni a konferencián?
Arról, hogy hol találhatók meg azok az adatok, amikkel a cégek működésükből fakadóan rendelkeznek és hogyan tudják ezeket felhasználni a saját rendszereikben. Ehhez kell egyfajta szemléletmód, amiről úgy érzem, hogy még nem épült be a kisebb magyar cégek kultúrájába, eszköztárába.
Ha csak az email marketingre fókuszálunk, akkor ott is látható, hogy a tömeghírlevél és az automatizált email marketing között egy elég nagy szakadék tátong, amibe különböző lépcsőfokokat lehetne tenni. Ez az, amit ma Magyarországon eléggé elhanyagoltnak látok és épp ez az, amiben én segíteni tudok. Ezen a konferencián át szeretném adni azt az adatvezérelt szemléletmódot,, amivel a munkámat végzem.