Neticle – megmutatják, mit gondol a web

Nemrég akadtam rá egy fantasztikus netes megoldásra, ami elsősorban PR-osoknak lehet hasznos BI-eszköz. A Neticle egyébként egy magyar startup és alapvetően 3 dolgot tud:
1. Automatikusan összegyűjti és megmutatja, hogy a magyar web-en hol jelentek meg rólad (a brand-edről) cikkek, megjegyzések, Facebook kommentek – egyszóval minden publikus megjelenésedet.
2. Egy beépített automatika elemzi, hogy ezek pozitív vagy negatív megjegyzések voltak-e.
3. Trendeket készít, ahol láthatod, hogy az elmúlt napokban sokat vagy keveset, jókat vagy rosszakat mondtak rólad – egyszóval megkapod a „véleményárfolyamodat”.

Ennél persze sokkal több funkció is el van benne rejtve. Az Apple példáján keresztül fogom megmutatni, hogy mit tud a Neticle. Pl. az Apple magyarországi PR-osaként szeretném tudni, hogy hogy állunk a versenytársakhoz képest megítélésben.

Neticle - véleményárfolyam, PR, marketing, adatelemzés
Neticle – véleményárfolyam

Máris látom, hogy bizony szeptember 24. óta drasztikusan csökkent az iPhone megítélése, sok negatív vélemény jelent meg – ami nem is csoda, hiszen 24-én jött le az első magyar cikk az iPhone 6 „hajlékonyságáról”. :-)

A forrásokból hamar kiderül, hogy kik a legaktívabb említőink és hogy milyen fórumokon találjuk meg őket:

Neticle, aktív fórumok, adatelemzés, PR
Neticle, aktív fórumok

Ha sok negatív vélményt látunk a prohardver.hu-n, lehet, hogy érdemes ellátogatni az oldalra és a kommentben panaszkodóknak személyes support-ot ajánlani vagy valami más módon megnyugtatni és újra apple-hívővé formálni őket.

Ha pedig arra vagyok kíváncsi, hogy mik a konkrét pozitív és negatív kifejezések, akkor azokat is elő lehet venni – a negatív oldalon látszik, hogy a véleményformálok, sokat használták a „botrány”, a „szar” és az „illegális” kifejezéseket.

Neticle pozitív, negatív kifejezések - PR adatelemzés
Neticle pozitív, negatív kifejezések

Hát… úgy tűnik az Apple híres PR-gépezete is berozsdásodik néha. És mielőtt még azt mondaná a vezetőség, hogy nem baj, legalább beszélnek rólunk – még az orruk alá tolhatok egy chart-ot, hogy azért olyan kiemelkedően sokat mégsem:

Neticle, említések száma - PR, adatelemzés
Neticle, említések száma

Akárhogyis: a Neticle egy újító eszköz, PR-osként, marketing-esként érdemes kipróbálni – mint láthatod elég meglepő és mindenképp hasznos dolgok kiderülhetnek a Te márkád megítéléséről is!

Mester Tomi