Nyilvánosak a Facebook összesített adatai!

… és ezáltal most már pillanatok alatt megtalálhatod a kulcspartnereidet – ingyen! Lent azt is elmondom, hogy hogyan.
Kevesen tudják, de pontosan a reklámok és a social media marketing miatt a Facebook-nak nyilvánosak az összesített adatai és statisztikái. Mielőtt akármilyen marketing folyamatba kezdesz, érdemes egy adatelemzéssel indítani itt és felmérni, hogy a Facebook mennyire jó csatorna lesz a célközönséged eléréséhez.
Az oldalon nemcsak demográfiai, de pszichográfiai szűrőket is beállíthatsz:

Facebook statisztika
Facebook statisztika

Jól látható, hogy a Facebook-on jelenleg -, ha az egész világon az összes felhasználót nézzük, akkor – több mint 1 milliárd aktív felhasználó van, amelyből 45% nő, 55% férfi, a legtöbben a 18-24-es korosztályból jönnek.

Ha a bal felső sarokban beállítod, hogy „Hungary„, azaz Magyarországot a „Location” fül alatt, akkor rögtön beletúrhatsz a magyar adatokba. Pl. tudtad, hogy a magyar Facebook felhasználóknak a 35%-a kapcsolatban van? (Azok közül, akik állítottak be kapcsolati állapotot persze.)

magyar Facebook-osok kapcsolat-statisztikái
magyar Facebook-osok kapcsolat-statisztikái

És azt tudod melyik városokban Facebook-oznak a legtöbben?

Facebook demográfia városok
Facebook demográfia – városok

ESETTANULMÁNY:
Tegyük fel, hogy egy Yoga tábort szeretnél szervezni budapestieknek. Először is kezdjük azzal, hogy hogy néz ki a demográfiája a csoportodnak. Állítsd be helyszínnek Budapestet és „Intrest„-nek a Yoga-t. Máris kezdődhet a mini-adatelemzés!

Yoga tábor célcsoport elemzés
Yoga tábor célcsoport elemzés

Ahogy azt látod, alapból a tölcsérben van 80-90ezer aktív ember. Ha hirdetsz, őket tudod elérni. Ebből 78% nő, akiknek a fele 25-44 év között van. De most jön az érdekes része! Egy kattintással megtalálhatod a potenciális partnereidet az alapján, hogy a Yoga-t kedvelő emberek milyen oldalakat like-oltak és a pszichográfiájuk alapján nagy eséllyel mi a releváns nekik. Kattints a Page Likes-ra és görgess le! Íme a leendő partnereid listája, akikkel érdemes felvenni a kapcsolatot:

"Leendő partnerek" elemzés
„Leendő partnerek” elemzés

Ha nagyon profi akarsz lenni, akkor a bal alsó sarokban tovább szegmentálhatod a kutatásodat az „Advanced” menüpontban. Amint létrehozol egy lehetséges al-célcsoportot, nézd meg a fenti 2 elemzést hozzájuk és így akár személyre is tudod szabni a reklámjaidat. Ha van 20 különböző célcsoportod, akiket szinte már személyesen meg tudsz szólítani, garantált a siker!

Tehát Facebook közönségelemzés, mielőtt akármilyen marketingbe is bele kezdenél:
https://www.facebook.com/ads/audience_insights/

Hajrá!
Mester Tomi