b-data-web2

I stream U…

“…egy-egy döntéssel nagyon sok ember életére lehet hatással lenni, hiszen nagyon sokan használják a Ustreamet, és nagyon jó szerintem, hogy egy ilyen cégben lehet dolgozni itthon…”

schmidt_gergo
Schmidt Gergely

Gergely mérnökből, szabadúszóból lett termékmenedzser a Ustreamnél, ahol több csapattal dolgozik közösen új és régebbi termékeken. Jelenleg a Ustream Align terméken, amely cégek belső kommunikációját segíti.

És természetesen vele is találkozhattok a
B-DATA2 konferencián!

Minden terméket és folyamatot szeret lemérni, analizálni és kihozni belőle a lokális maximumot. Viszont az igazán kiugró eredmények eléréséért néha el tud rugaszkodni a mérésektől és analízisektől. Imádja a fake-door és A/B teszteket. Még nem talált igazi megoldást a nagy mennyiségű kvalitatív adat hatékony kiértékelésére. Amikor nem dolgozik, az országúti kerékpárján ül és tekeri azt.

Min dolgozol most?

A legújabb amin dolgozok és a termék menedzsere vagyok az a Ustream Align – ez egy tipikusan nagyon jó adatokon alapuló termék. Elkezdtük bújni a salesesek visszajelzéseit, hogy kik miért morzsolódtak le, miért használják a Ustreamet. Az egyik visszatérő elem az volt, hogy nagyon sokan arra használják a szolgáltatást, hogy cégen belül előadásokat tartanak egymásnak az emberek. Legyen ez egy negyedéves értékelő a felsővezetéstől vagy egy heti rendszerességű Tech talk. Ezt ugye meg lehetne oldani Skypeon vagy Hangoutson keresztül is, de ezek alapvetően többirányú kommunikációt valósítanak meg és ebben az esetben éppen ez teszi nehézkessé a kommunikációt. Alapvetően ezt úgy kell elképzelni, hogy az előadás közben a kérdések valamilyen rendezett módon érkeznek oda, ahol az előadás folyik, majd az előadás végén megválaszolják őket. Ezért úgy gondoljuk, hogy a mi megközelítésünk sokkal hatékonyabb, hiszen mindenki nézheti az előadást előben, de visszajelzést már csak írásban tud küldeni. Azt tapasztaltuk, hogy erre van igény.

Mit szeretsz a munkádban?

Ez egy nagyon jó kérdés, mert igazából mindent. Nagyon szeretem a környezetet, ahol dolgozom, nagyon szerencsésnek gondolom magam emiatt. Egyébként tényleg, nagyon jó a munkahely, nagyon jók az emberek akikkel együtt dolgozok. Egyáltalán nem unalmas, hanem kreatív a munkám, akár minden nap változhat és például ha elmész két hét szabadságra, amikor visszajössz olyan, mintha egy teljesen új cégbe csöppennél. Annyira gyorsan és pörgősen megyünk előre és változunk, hogy nehéz utolérni magunkat egy ilyen szabadság után. Az egyik kollégám szokta mondani, hogy a Ustreamnél egy év az olyan, mint máshol három.

Mi motivál?

Az, hogy nagyon kreatív munkakörben dolgozhatok. Nem egy favágás a munka, tehát nem az van, hogy bemegyek és minden nap lefűrészelek 30 mázsa fát, hanem az motivál, hogy minden nap új és új kihívások jönnek, amiket meg kell oldani. Ráadásul ehhez viszonylag szabad környezet biztosított, tehát nincs nagyon keretek közé szorítva az sem, hogy meddig tart az én feladatköröm, hanem amíg meg tudom csinálni, és amíg hatékony, addig megcsinálom. Nekem nagyon tetszik, hogy egy elég széles skálán lehet mozogni.

Volt-e valami nagyon különleges eset a munkád során?

Ez nehéz, mert ha egy oldalról nézzük, akkor minden nagyon nagy dolog, ha a másik oldalról nézzük akkor ezek ilyen apró dolgok egymás után. De például nekem nagyon különleges volt az, amikor a Pinteresttel és a Lyfttel beszélhettem a felhasználói igényeikről és sikerült egy olyan tervvel előállni, ami mind a kettőjüket lenyűgözte. Azért mégiscsak nagyobb, ismertebb cégek és sikerült őket lenyűgözni, miközben ők is lenyűgöznek minket minden nap.

Milyen terveid vannak?

A jelenlegi termékeket szeretném sikeressé tenni, hiszen még nagyon az elején vagyunk. Egy éve kezdtük el a Ustream Align-t egy nagyon apró funkciókörrel, és szeretném eljuttatni legalább arra a szintre, amilyen a másik nagy termékünk – ami már sokkal régebb óta itt van – a Pro Broadcasting. Ugye az Align céges belső felhasználási területekre való, a Pro Broadcasting pedig bármilyen nyilvános esemény közvetítésére.

Miről fogsz mesélni a konferencián?

A/B tesztek és fake- door tesztek vonatkozásában már tartottam pár előadást arról, hogy milyen eredményeink és megoldásaink vannak. Arra gondoltam, hogy most egy gyakorlati példákat bemutató előadást fogok tartani. Megpróbálok minél több ötletet és tanult dolgot belevinni, például amit mi is a saját hibáinkból tanultunk, stb.

b-data-konferencia-button

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.