Gyorskaja vs. párkapcsolat

A Facebook-on nagyon sok adat elérhető és elemezhető. Azt is meg lehet nézni pl., hogy az egyes gyorséttermek iránt érdeklődő emberek, milyen arányban vannak párkapcsolatban. Meg is néztem. Mindenféle mély elemzés nélkül két adatot emelnék ki. Az egyik, hogy a 20-30 közötti korosztályt vizsgálva az átlag magyar Facebook-oshoz képest, ahol az egyedülállók aránya 34%, mind a három nagy étteremlánc (szóljatok, ha van még több, nem vagyok egy nagy gyorskajáldás :-)) magasabb számot hoz. A McDonald’s iránt érdeklődőknek például a 39%-a egyedülálló saját bevallása szerint. Ugyanez a szám Burger King-nél 42%, KFC-nél 44%.

gyorskaja

20-30 közötti egyedülállók aránya – érdeklődés szerint lebontva

De nem csak a 20-30 év közöttieken figyelhető meg összefüggés a gyorskaja-kedvelés és a párkapcsolatban élés között. Ha a magyarországi adatokat vizsgáljuk továbbra is, 30 év fölött például a házasságok aránya az, ami a gyorsétterem iránti érdeklődéssel köthető össze (legalábbis a FB szerint). Míg 30 év fölött az átlag magyar Facebook-osok 54%-ban házasok, a McDonald’s iránt érdeklődő alcsoportnál ez az arány már csak 48%, a Burger-nél 41%, a KFC-nél 37%.

gyorséttermek adatok
A 30 év felettiek hány százaléka él házasságban – érdeklődés szerint lebontva

Persze messzemenő következtetéseket, vagy esetleg ok-okozati összefüggéseket nem volna túl tudományos levonni, azért érdekes adatok ezek.
Még annyit hadd tegyek hozzá, hogy ezzel egyik éttermet vagy rajongói körét sem akartam megsérteni vagy támadni, amit leírtam, azt csupán a Facebook adatai mondják. Akár Te is megnézheted az Audience Insights oldalon, ha beállítod a megfelelő paramétereket! ;-)

Mester Tomi
ps. a vizualizáció ismét infogr.am-mal készült!