infografika borító az adatlabor.hu oldalon

Adatok prezentálása – level 99

A Google Zeitgeist videók minden évben elkápráztatnak. Eszembe juttatják, hogy milyen fantasztikus dolog a XXI. században élni, tudni mi történik a világ másik felén. Rádöbbent, hogy milyen kicsi a világ és hogy amit itt teszünk az hatással van egy másik földrész, másik kultúrához tartozó másik emberére.
Adat-szemüvegen keresztül nézve is csodálatos: amit a videókon látunk az nem más, mint azon témák egymás után összevágva, amire az emberek a legtöbbet kerestek a Google-n vagy a Youtube-on 2011, 2012 és 2013-ban. Azaz – adat-központúan kijelenthetjük, hogy – a legfontosabb és legnagyobb hatású események (legalábbis azokban a társadalmakban, ahol az internet meghatározó szerepet tölt be a hétköznapokban).

Google Zeitgeist 2011 – a görög és egyiptomi forradalmak, Steve Jobs halálának és az angol királyi pár esküvőjének éve:

Google Zeitgeist 2012 – a híres sztratoszféra ugrás, az Olimpia, a Paralimpia és Neil Armstrong halálának éve:

Google Zeitgeist 2013 – Az év, amikor a Voyager1 elhagyta a Naprendszert és amikor Harlem Shake meghódította azt. Amikor a Breaking Bad utolsó szezonja a tévébe került és amikor Nelson Mandela elhunyt.

Egy jó játék: nézd meg ismerősökkel és versenyezzetek, hogy ki ismert fel több eseményt!

Tomi

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.